Vyhledat

Meditace jako mentální hygiena

Aktualizace: 8. říj 2020

Jak se staráme o své fyzické tělo, měli bychom věnovat čas i svému duchu.


Klid a mír začíná u mne


Zvykli jsme si pravidelně uklízet, čistit si zuby, koupat se a pečovat o své tělo a také domov. V dnešní době, kdy zažíváme duchovní růst a expanzi jsme začali být více vnímaví vůči okolí, druhým lidem, energiím. Ne každý má však schopnost udržet si vlastní vibraci v plné síle, aniž by se nás něco z okolí dotklo nebo ovlivňovalo, a že těch podnětů je k tomu mnoho. Nastal čas se začít věnovat také svému duchu, pravidelně o něj pečovat, uklízet a harmonizovat. Meditace a uvnitřnění je způsob, jak se udržet v rovnováze a klidu. Stačí se každý den na pár minut zastavit, zpomalit, zklidnit, prodýchat, uvědomit si sami sebe, své pocity, své tělo, svou cestu. Uspořádat si svém myšlenky. Zkrátka pobýt si sami se sebou.


Najděte si čas a místo sami pro sebe. Není nutné sedět hodinu v lotosovém květu. Stačí opravdu pár minut denně, např. na toaletě, při jízdě autem, v metru nebo kdekoli. Uvědomit si své "tady a teď". Dělá to zázraky ;-)


Začátek a konec dne


Ideální ráno po probuzení zůstat ještě o pár minut déle v posteli. Dát si ruce na srdce (srdeční čakru uprostřed hrudi), a požádat vaše vyšší já, průvodce, anděly, vesmír (čemu věříte a důvěřujete), aby vás celý den doprovázel a vedl v harmonii a lásce nebo aby vám pomohli zvládnout dnešní úkoly hladce. A nechejte se v tom vašem dni vést. Uvidíte, že vše půjde mnohem lépe. A podobě večer před usnutím, opět v posteli poděkujete za vše, co vás v tom dnu potkalo a můžete si také požádat o noční léčení a harmonizaci.


Náročná situace?


Někdy během dne zažijeme náročné či vypjaté situace plné emocí. Ano, jsou to naše lekce, kterými procházíme, at už jsme na jakémkoli stupni duchovního vývoje, procházíme tím všichni. Důležité je, zda se necháme do emočních her druhých vtáhnout, nebo zda potřebujeme prožít emoce my sami. V takovém případě je dobré si zvědomit, jaké emoce jsme v takové situaci cítili a plně je prožít (pokud jsme to v tom daném okamžiku už neudělali). Emoce jsou navrstvené, tedy jsou na sebe nabalené, např. vztek, pod ním bezmoc, pod ní strach, smutek, apod. Je třeba je prožít jednu po druhé. Prožité emoce se neukládají, neovlivňují tak následně naši mysl, myšlenky a chování. Je dobré prožívat.


Čakry


Kdo jste zvyklí na sobě pracovat, meditovat, harmonizovat se, můžete také harmonizovat své čakry. Čakry jsou někdy vyčerpané, unavené, protože spotřebováváme jejich energii na život. Opět stačí pár minut, projít si jednu po druhé všech 7 energetických center, několik nádechů a výdechů.. nejlépe 7, a budete se cítit skvěle.


Lepší málo než-li nic


Záleží jak jste zvyklí na sobě pracovat, nemusíte jít hned do velkých hloubek sebe sama. Důležitá je lehkost, nenucenost. Nic nemusíte, ale je dobré, když alespoň něco. Lepší pár minut prodýchání, zastavení se, zvědomění si sebe, než se nechat vláčet energiema z venčí.


Meditace a péče o sebe je cesta.


Držím pěsti a věřím, že vám těchto pár slov trochu pomůže k lepšímu uvědomění sebe sama.


Lukáš

101 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše